Dincolo de tehnologie sau tehnoSOFIA sufletului

Trăim într-o cultură a morții în care conceptul de nemurire este în mod stupid atribuit așa-numitei vieți de după moarte. Ceea ce în termeni pur lingvistici este cu siguranță un NON-SENS! In ce mă privește înțelegerea nemuririi  este exact ca în povestea despre tinerețe fără bătrânețe și viața fără de moarte, în nici un caz nu o moarte eternă în NEFIINȚĂ. Și cred că această înțelegere ne va fi reactualizată de mult așteptata eră a Vărsătorului, ce ne va servi, la fel ca în vremurile mitologice demult APUSE, nectarul și ambrozia tinereții veșnice la masa zeilor reîntorși pe pământ. Desigur, la momentul potrivit, când vom fi pregătiți să acceptăm PURUL adevăr în locul minciunilor de tot felul…

“Trăiește fiecare zi ca și când ar fi ultima.”  Această afirmație, atribuită lui Gandhi, este frecvent folosită ca o LOZINCĂ în contextul filozofiei morții ca OBLIGAȚIE. Deși continuarea lăsată pe dinafară ar fi fost:  ”Învață în fiecare zi ca și cum ai trăi pentru totdeauna.” Credința morții, adânc înrădăcinată în psihicul omului modern, constituie și cea mai mare piedică în calea evoluției lui spre OM-MEGA jocului numit VIAȚĂ! Pentru că menține frica de necuprinderea și necunoscutul morții BINE ascunsă în SUBCONȘTIENT. La baza caracterului de muritor STĂ consacrarea morții ca singurul indubitabil MARE ADEVĂR! În fond, cea mai mare și gogonată MINCIUNĂ! Căci frica aceea dramatică, INEVITABILĂ, acceptată și ridicată la rangul de certitudine blochează orice înCERCare de mântuire. A te împrieteni cu moartea echivalează cu a te SINUCIDE, de bună voie și nesilit decât de propria ta prostie, așa cum demonstrează Elio d’Anna în Școala Zeilor (Etimologic: Elio=Helios=Soarele, Anna=Anu=Cerul, Soarele din Cer!).

Tarotul de Marseille sugerează însă că nu se poate ieși din această BUCLĂ TEMPORALĂ a morților și renașterilor REPETATE DECÂT prin schimbarea de paradigmă determinată de CONSACRAREA NEMURIRII. Arcana XIII NU ARE NUME și atunci când numele ei ASUMAT de JUCĂTORUL-EROU devine TRANSFIGURARE jocul se duce pe nivelul superior al ultimelor arcane, unde gradul de inteligență ATINS permite depășirea barierelor mental-emoționale DEOPOTRIVĂ ale Diavolului și Casei Dumnezeu.

Mitologia spune că zeii s-ar fi retras în cer atunci când oamenii s-au înrăit. Ultima care a plecat și prima care se va întoarce ar fi fost Ast-RA-(e)EA (Astraea), zeița VIRGINĂ a Justiției DIVINE, a purității și inocenței. ȘI deci, FEMEIA TREBUIE să-și reamintească cum se simte să redevină ZEIȚĂ , AȘA cum a fost înainte de a ALEGE să moară pentru întâia oară. Iason și Medeea, Magul și Vrăjitoarea, cu Putere de vindecare și reGENErare, ne conduc timp de 9 luni într-o expediție MEMORABILĂ pentru a descoperi  și fura lâna de aur din peștera în care a fost ascunsă pe țărmul MĂRII NEGRE. ARCA lor e întreaga umanitate dar și fiecare OM în parte. De realizarea scopului depind înCERCările următoare în drumul spre Câmpul de sub stele din arcana XVII, unde FECIOARA STELELOR ne așteaptă cu apele ei ALCHIMICE și de unde se întrezăresc strălucirile merelor de aur din pOMul vieții, la apusul de soare din grădina Raiului.

Ce legătură au toate acestea cu tehnologia? Pentru că este o ultimă mare MANIPULARE a erei Peștilor. TehnoLOGIA încearcă să ne vândă acum NEMURIREA sub forma microcipării și transferului electronic, ARTIFICIAL, al conștiinței într-un Robot neînsuflețit, deci MORT. Și această mișcare de culise a fost pregătită de-a lungul veacurilor, cu mult înainte de a ne putea NOI da seama!

„Dies Irae” (literal, Ziua mâniei) este un poem latin medieval și unul dintre cele mai faimoase inmuri ale cântului gregorian. În forma originară, era o melodie formată din patru note DESCENDENTE  în modul MINOR dorian: fa, mi, fa, re. În oglindă, am putea INVERSA ORDINEA SUNETELOR, re-fa-mi-fa și am putea-o atribui chiar TEMEI muzicale a trompetei din arcana Judecății XX din Tarotul de Marseille, ca o chemare la trezire spirituală.

Însă în religia creștină, imnul era folosit în ritualurile funerare și era conSACRAT Zilei Judecății finale, în care omenirea urma să fie chemată înaintea lui Dumnezeu pentru EVALUARE. Atunci Divinitatea urma să ALEAGĂ cine avea VALOARE și MERITA să existe și cine nu. Cum se vede, această interpretare este departe de sensul simbolic al arhetipului lunar al Judecății din Tarotul de Marseille! Și bine-înțeles ar putea intra cu succes în rândul manipulărilor magice extrem de longevive care s-au făcut asupra subconștientului colectiv al umanitâții. Pentru că, găsim acest motiv muzical reluat inclusiv în producții celebre ale filmografiei americane, de la Regele Leu la The Simpsons, The Shining, Black Mirror, The Lord of the Rings, Star Wars, It’s a Wonderful Life, Mad Max, Django Unchained. Însă cea mai cunoscută și impresionantă prelucrare aparține lui Mozart în Requiem.

DOAR CĂ… în loc să fie un semnal de DEȘTEPTare la viața nemuritoare, a fost interpretat ca SUNET AL MORȚII!

Dies irae – Dies irae – Dies illa
Solvet saeclum in favilla
Teste David cum Sybilla – Sybilla
Dies irae – Dies irae – Dies irae
Quantus tremor est futurus
Quando judex est venturus
Cuncta stricte discussurus

Ziua mâniei, ziua mâniei, ziua aceea
Va transforma lumea în cenuşă
După cum mărturisesc David și Sibila
Ziua mâniei, ziua mâniei, ziua mâniei
Câtâ frică va fi
Când JUDECATA va veni
Și va examina cu severitate toate lucrurile

Îmi place să cred că vorbesc limba femeii într-o lume acaparată de o mânuță de bărbați ȘMECHERI, unde chiar și cele mai multe femei vorbesc TOT pe limba lor. Credința că înțelepciunea antică era reală și că ar putea desCUIA conștiința permințând omului să acceseze rezervoare ascunse de putere ne poate salva acum de REPETABILA povară a căderii din grația divină.  Această SOLuție, dezvoltată în forma unor tehnici de supraviețuire la final de eră cosmică, am putea-o numi tehnoSOFIA, după EONul străvechi al înțelepciunii feminine. Cursa la sursă, cum spune un bun prieten, este în plină desfășurare și încă este departe de linia de sosire! Dar fiecare PAS contează pentru că ne apropie sau ne rătăcește prin pădurea de griji unde lupul prădător pândește și vânează SUFLETUL călător, dezorientat și neîncrezător în forța lui de a răzbate FĂRĂ GREȘ și FĂRĂ OPRELIȘTE dincolo de cele mai întunecate cotloane, tehnoLOGICE, ale conștiinței.

”Ce părere ai? Mă întrebi ce părere am? Da. Cred că au îndreptat camerele în direcție greșită! ” – Replică din filmul ”Babylon”, h1:39        

PS 24.07.2024 Deși poate parea o nebunie, Nebunul fără număr, care ne conduce pe calea destinului până la începutul anului 2025, forțându-ne să ne schimbăm mentalitatea, tinde să insinueze tot mai apăsat în subconștientul colectiv, pe multe voci, în clinchete vesele de clopoței, ca un râs zglobiu, că moartea e un drum înfundat, de care ar fi bine să ne îndepărtăm CONȘTIENT, pas cu pas.