Originea Treimii,

Signs and symbols rule the world; not words, nor laws.

Semnele si simbolurile conduc lumea; nu cuvintele, nici legile (omenești!).
Confucius (filozof, poet, politician chinez, 28 sept 551, Roata Fortunei X luminată chiar de Soarele oracular în Balanță!)

Simbolurile pot fi întâlnite sub multe forme: imagini, formule magice, mituri, sunete (mantre), numere, semne, figuri geometrice, concepte… De cele mai multe ori, din cauza manipulării, a ascunderii sensului lor inițiatic și a neînțelegerii efectelor reale, ele sunt folosite în defavoarea omului obișnuit. Un astfel de exemplu  ar fi crucea. Prin aplicarea acestui simbol prea puțin înțeles asupra corpului omenesc se închide al treilea ochi și plexul solar iar prin punctele de pe umeri se taie conexiunea dintre mental și emoțional, legătura între cer și pământ (tăierea capului IO-AN!). Mărul de aur, torul electro-magnetic, aura, care protejează corpul uman ca o casă energetică ROTUNDĂ este astfel secționată și fluxul energetic nu mai poate circula armonios în ACASĂ. Desigur explicațiile religioase ale crucii sunt de cu totul altă natură. Însă indiferent de intenția noastră sau de scopurile pe care le atribuim, simbolurile execută întotdeauna programul pentru care au fost create. Un alt exemplu modern de simbol banalizat, foarte răspândit ar fi semnafoarele de la trecerile de pietoni, unde pe roșu, culoare care reprezintă acțiunea, se interzice deplasarea și se induce permanent, subliminal, atitudinea de supunere în fața unei autorități, care nu-ți permite să acționezi decât în condițiile prestabilite, , ca între GRATIILE unei închisori mentale, în care poți păși pe PĂMÂNT numai urmând drumul indicat de marcajele simbolice!

Originea Treimii

Deci unul dintre simbolurile străvechi ale umanității atât de greșit (dar intenționat) interpretate, ca tată, fiu și duh sfânt este TREIMEA. Exact așa cum ne prezintă Tarotul de Marseille, și singurul de altfel adevărat, în arcana cu numărul VI, Îndrăgostitul, supranumită a ALEGERII, vedem că cele 3 arhetipuri care compun  treimea ORIGINARĂ sunt 1 bărbat-FIU și TATĂ (acesta este sensul real al simbolului din coasta lui Adam) și 2 femei MAMĂ și FIICĂ. Personajul central, un tânăr vulnerabil, imatur, cu picioarele goale, pare să fie pus în situația de a alege între 2 femei, una mai în vârstă și una mai tânără. În cheie mitologică, ei i-ar putea reprezenta pe Lilith, Adam și Eva. Și ce ascunde de fapt acest simbol comun în multe religii? Imaginea tainei cu numărul VI, reinterpretată de Michelangelo în pictura cu alungarea din rai, pe care am analizat-o în Cartea Magului, cuprinde un cumul de simboluri care se pierd în negura timpului, la fel ca povestea lor mitologică învăluită în mister. Sensurile sunt deosebit de complexe și  cu impact asupra întregii istorii a umanității însă mă voi opri acum asupra unui singur aspect esențial și anume scindarea principiullui feminin reprezentat de cele 2 ipostaze feminine ale Lunii albe și Lunii Negre. În timp ce principiul masculin reprezentat de Adam rămâne pur și simplu ferm ancorat pe pământ, în imposibilitate de a alege, de a se mișca, pentru că tălpile lui sunt în poziție orizontală deschisă, femeia mai tânără îi atinge inima însă privirea lui se îndreaptă spre cea opusă. Motivul pentru care femeilor umane li se reproșează de atâtea ori că spun nu, atunci când gândesc da sau invers, că sunt enigmatice și schimbătoare reprezintă exact această schizofrenie interioară, această pendulare între natura sălbatică a lui Lilith și cea domestică a Evei. Arcana cu numărul VI, Îndrăgostitul este în Tarot și un indiciu al triunghiurilor amoroase, pentru că, rareori bărbatul recunoaște într-o singură femeie ambele ipostaze și atunci o caută pe cea pierdută în alte femei. Cât privește femeia, atunci când nu se poate manifesta ca Lilith în propria căsnicie, va fi ispitită să o manifeste într-o relație clandestină. Și astfel, amândoi visează în felul lor la întregirea reprezentată de arcana treimii și aspiră la ea conștient sau inconștient. Iar situația e cu atât mai complicată cu cât și bărbații au, pe undeva în interiorul lor propriul model de Lilith și Eva. Din nefericire, odată cu plecarea mitologică, SIMBOLICĂ, a lui Lilith din rai, această energie a DORINȚEI, poate cea mai puternică din conștiința universală, a fost retrasă, inhibată, închisă în subconștientul profund, cu contribuția consistentă a bisericilor creștine, care au scos-o înafara legii și de acolo strigă tot mai puternic să fie eliberată. Prin urmare, parte din munca ce se cere îndeplinită acum, la încheierea traumaticei ere a Peștilor, este eliberarea și reintegrarea sacrului feminin misterios, magic, DEZ-VĂLUIREA lui Lilith, mama primordială ucisă la începuturi, însoțită cu Samael, îngerul morții. Numai în acest fel TREIMEA originară va putea fi reconstituită, ne vom putea regăsi pacea și întoarce în raiul din care am căzut.  În mod special, femeile ar trebui să o accepte pe Lilith, să o scoată la lumină, să-i permită să se manifeste. Și atunci, femeia adevărată, completă, unificată, reprezentată în arcana XVII va dărui apa din cele 2 ulcioare ale ei, cea albastră, nocturnă a lui Lilith, apa moartă și cea aurie a Evei, apa vie. Iar pasărea neagră, a sufletului ei îndoliat de pe copacul lunar al vieții o va asista cu bucurie, sub un cer înstelat care-i va sărbători reîntoarcerea. Și așa se va face DREPTATE!